Hogyan állítsunk össze lebilincselő tartalmat 2014-ben?

Évről-évre egyre fontosabbá válik a tartalom, mely nem véletlen, hogy a SEO egyik alappillére. 2014-ben tovább fokozódik a jelentősége. Amennyiben lépést akarunk tartani a versenytársainkkal, vagy meg akarjuk előzni azokat, a marketingstratégiánk részévé kell váljon a minőségi, lebilincselő tartalom létrehozása és eljuttatása célközönségünkhöz.

Automatizált marketing – mérhető eredményesség

Ajánlott élni egy kiváló marketing kampány nyújtotta lehetőséggel. A CRM rendszerek segítségével automatizálhatjuk a vállalkozás ismertté tételét, valamint az értékesítést. Nyomon követhetjük célközönségünk reakcióit a kiküldött e-mailekkel kapcsoltban. Láthatjuk, hányan olvasták el a levelet, kik kattintottak a beépített linkekre, hányan vásároltak, hányan iratkoztak le a hírlevélről stb.

Az e-mail tartalma legyen megnyerő és személyes

Sok e-mailt kapunk naponta különféle árkedvezményekkel, amelyeknek a tárgya általános, elcsépelt, unalmas. Természetesen nem is nyitjuk meg azokat. Azonban ha néven szólítanak, és személyre szabott, testhezálló ajánlattal kecsegtetnek, már nehezebben állunk ellen akár a vásárlásnak is.

Éppen ezért nemcsak a weboldal tartalmára érdemes odafigyelni, hanem a hírleveleket is úgy kell összeállítani, hogy az – a tartalommarketing eszközeit bevetve – vásárlóvá avanzsálja az érdeklődőt. A kulcsszo.hu szerint a jó szövegírás mérhető, mivel annak konverziója, like és egyéb közösségi interakciójával, oldalon töltött idővel vizsgálható.

Legyen elérhető a tartalom mobileszközökön is

Az elmúlt évben a mobiltelefon használók 63%-a a világhálót pásztázta készülékével. Ez a szám 2009 óta megduplázódott, és valószínűleg 2014-ben tovább növekszik.
A Google már 2012-ben Matt Cutts révén jelezte, hogy nagy hangsúlyt fog fektetni arra, hogy a mobileszközökön is hasonló élményhez jusson a felhasználó, mintha számítógépről tekintené meg a weboldalakat. Ez azt is jelenti, hogy az oldalak rangsorolásánál ezt is figyelembe veszi a keresőóriás.
Épen ezért ajánlott úgy kialakítani a weboldalt, hogy az tökéletesen használható, könnyen böngészhető legyen tabletről vagy okostelefonról is. Ellenkező esetben egy kisebb képernyőn a weboldal csak egy része lesz látható.

Linképítés vs tartalommarketing

2013-ban hangsúlyozódott ki a tartalommarketing szerepe, és tovább csökkent a hagyományos értelemben vet linképítés hatékonysága. Ha a Google Trends-et vesszük alapul, akkor ez a folyamat 2014-ben sem lesz másként.

2014-ben olyan tartalommal kell rendelkeznie a weboldalaknak, amely informál, tájékoztat vagy oktat. Lecsengett már a manipulatív, agresszíven profitorientált tartalmak ideje.
A link kiérdemlés technikájáról itt olvashat bővebben, kattintson ide.

Kis szeletek a lebilincselő tartalomból

Célszerű rövid, frappáns írásokat közzétenni ízelítőként közösségi oldalakon, amelyeket az emberek megkedvelnek és megosztanak. És természetesen megadni a lehetőséget, hogy aki szeretné, a nagyobb terjedelmű cikkeket is el tudja olvasni a weboldalunkon. Ha jó az ízelítő, és a cikk is megfelelő, akkor valószínűleg sokan fogják látogatni oldalunkat.